Quilt My Design

Fra lille hobbybutik til europæisk spiller

Quilt My Design forhandler stoffer og mønstre med unikt design, og driver fordelsklubben ‘Quilters Club Deluxe’. Quilt My Design er en lille organisation med høj efterspørgsel fra kunder i hele Europa, og er derfor meget afhængig af et effektivt kundeservice-setup, der kan imødekomme en stor mængde af henvendelser.

“Proventic har åbnet vores øjne for en verden, som fuldstændig har ændret den måde vi driver forretning fra altid at være på hælene med svar på henvendelser på tværs af sociale medier til at vi i dag kan styre al kommunikation centralt fra én platform.”

Linette Vibæk Jakobsen - Ejer, Quilt My Design

Udfordring

Quilt My Design vækstede over en kort periode eksplosivt i det europæiske hobbymarked, da Corona-nedlukningen indtraf. En omstilling fra fysisk butik med webshop til rent online-salg var netop gennemført, da kundesegmentet pludselig fik meget tid derhjemme. Det resulterede i et regulært stormløb af nye kunder, som den lille organisation ikke havde en chance for at håndtere uden den systematik, der ligger i Zendesk.

Løsningen

Quilt My Design kom via sit netværk i kontakt med Proventic for at hjælp til at etablere en effektiv Zendesk-løsning, som dels ville frigive ressourcer til at føre produktudviklings-delen af forretningen videre, og dels muliggøre tilfredsstillende håndtering af kundehenvendelser. Quilt My Design har i dag en dedikeret medarbejder på kundeservice, og rig mulighed for at forfølge det tiltagende markedspotentiale, som den lille virksomhed dagligt selv er med til at udvikle.

“Vi ramte noget helt rigtigt i tiden, og er i høj grad selv med til at skabe markedet som trendsetter inden for det vi kalder applikationer. Det betyder også at vi har et kæmpe markedspotentiale, som vi ikke ville have været i stand til at kapitalisere på i samme grad uden Proventic.”

Linette Vibæk Jakobsen - Ejer, Quilt My Design

Resultatet

Samarbejdet med Proventic er forudsætningen for at Quilt My Design kan fortsætte væksten, og effekten af Zendesk-løsningen kan konkret mærkes i form at øget kundetilfredshed og på mængden af frigivne ressourcer til produktudvikling.